Covrigi sasesti

  


Pentru Provocarea secreta, Cosmin Ordean Boc gazda lunii septembrie mi-a alocat un blog cu foarte muuulte retete interesante. Am ales  o reteta usoara pe care am facut-o de cateva ori pana acum, inclusiv am folosit aluatul de covrigi pentru a face paine impletita.
Reteta o gasiti aici.
Ingrediente:
  •   500 g faina alba
  •   150 ml apa calda
  •   100 ml lapte cald
  •   7 g drojdie uscata
  •    50 ml ulei
  •    1 lingurita zahar
  •    1  lingurita sare
  •     un ou










Mod de preparare:

  1. Pregatim o maia din drojdia uscata si zaharul pe care le divolvam in 4 linguri de  lapte cald, dupa care  adaugam si o lingura cu faina si acoperim vasul cu un prosop la cald si lasam sa se umfle.
  2. Dupa ce a crescut drojdia , punem intr-un castron,  faina, apa calda, laptele cald si sarea si omogenizam.
  3. Adaugam maiaua si uleiul si amestecam energic.
  4. Rezulta un aluat  destul de moale dar care nu se lipeste de peretii castronului.
  5. Il lasam la dospit pentru 30 de minute la loc cald si ferit de curent, pana isi dubleaza volumul.
  6. Inpartim aluatul in cate parti dorim, ungem blatul de lucru cu putin ulei si dam o forma aluatului nostru.
  7. Eu i-am facut rotunzi, sau aproape:),ii asezam pe o tava unsa cu unt  din belsug si ii mai lasam la crescut 5 minute.
  8. Dupa care ii ungem cu ou si ii presaram cu susan sau mac.
  9. Ii coacem in cuptorul incalzit la 175 de grade pana se rumenesc.

















Comentarii

Postări populare